Dobrý deň. Po dlhšom surfovaní na internete a oboznámením sa s trhovou ponukou vykurovacej techniky pre rodinné domy som sa rozhodol pre kondenzačný kotol. Naivne som sa domnieval, že usporím 30% nákladov na vykurovanie RD, tak ako udávajú v prospektoch výrobcovia a distributéri týchto kotlov. V novembri 2006 som si kúpil stacionárny kotol Protherm Lev 25,5 kW za 66.000, Sk. S vyvložkovaním komína, inštalačným materiálom a prácou ma tento špás vyšiel na 95.000,- SK. Spotreba plynu sa naozaj rapídne znížila, to som však ale nepočítal s poruchovosťou kotla - a teda, že návšteva servisného technika, ktorý je vyučený plynár a má dvojtýždňový kurz na prácu s elektrickými zariadeniami, je neskutočne drahá. A to som musel dlho telefonicky márne niekoľkých prehovárať, až sa napokon našiel obetavý človiečik. Podotýkam, že porucha sa vždy stane v nevýhodnom termíne - mne vypovedal kotol službu počas vianočných sviatkov v r. 2008. Tento vyškolený mechanik teda prifrčal 27. 12. na novom mercedese SUV vyššej triedy, a až pri účtovaní som pochopil, ako si môže opravár dovoliť taký luxus. Hneď identifikoval poruchu v napájacom zdroji. Tento vymontoval a dával tam druhý - repasovaný. Ja som elektrotechnik a keďže som videl v pokazenom zdroji malú sklenenú rúrkovú poistku, ponúkol som sa že také poistky mám a teda že ju vymením. O tom nechcel ani počuť, dokonca som si nemohol tento porúchaný zdroj ani nechať. Výmena netrvala ani pol hodinu, za prácu som zaplatil 2.400,-Sk a za "nový zdroj" tiež 2.400,-Sk a opravár s úsmevom odfrčal na svojom esúvéčku. To sa udialo koncom roka 2008. Nastali Vianoce 2010 a Lev začal štrajkovať znova. Najprv sa občas vypol celý display hučal ventilátor, ale plameň nehorel. Po istom čase sa to akosi dalo do poriadku. Každý deň sa to raz - dva - tri razy zopakovalo, ale fungovalo to ďalej. Dnes je 7.1.2011 a Levík štrajkuje riadne - displej sa vypína a zapína permanentne a napriek nastavenej teplote na izbovom termostate na 19° kúri na max. 15-16°. Našťastie ale kúri. Prosím Vás, poraďte mi niekoho slušného, kto by to za primeranú odmenu opravil. Je to ale urgentné, pretože to možno vypne úplne. Ďakujem. Ivan Kurinec, Gaštanová 11, Svätý Jur ivanjur@centrum.sk 0948505296

Ivan Kurinec

Vašu otázku som preposlal priamo výrobcovi Prothermu, sľúbili odpoveď čo najskôr, dúfam, že svoje slovo dodržia.