Právne podmienky portálu
Právne podmienky používania portálu Moje SPP
- Úvodné ustanovenia
Tieto Podmienky používania zákazníckeho portálu Moje SPP (ďalej len Podmienky používania portálu) upravujú podmienky poskytovania a používania služby zákazníckeho portálu Moje SPP spoločnosti Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (ďalej len „Poskytovateľ“), používateľmi (ďalej len „Používateľ“), ako aj ich vzájomné vzťahy, práva a povinnosti pri používaní tejto služby.
Nasledovné pojmy a skratky majú tento význam:
Poskytovateľ: Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel, a.s., so sídlom Mlynské nivy 44/a, 825 11 Bratislava, IČO: 35815256, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka číslo 2749/B.
Zákaznícky portál Moje SPP: Bezplatná elektronická služba Poskytovateľa umožňujúca Používateľovi prístup k zákazníckym dátam Používateľa, ako aj k iným službám ponúkaným Poskytovateľom prostredníctvom portálu Moje SPP. Portál umožňuje využívať obsah v rozsahu a spôsobom uvedenom v Podmienkach používania portálu a v súlade s technickými možnosťami portálu Moje SPP. Portál Moje SPP obsahuje najmä históriu spotreby, náhľady faktúr, prehľad predpísaných preddavkových záloh, prehľad platieb, možnosť zadať niektoré požiadavky (napríklad zmeny kontaktných údajov, výšky preddavkových platieb, spôsobu platby, bankového spojenia a ďalšie zmeny týkajúce sa zmluvného vzťahu s Poskytovateľom). Prostredníctvom portálu je možné cez platobnú bránu TatraPay zrealizovať neuhradené platby. Portál Moje SPP umožňuje podať žiadosť na dodávku elektriny a plynu a online uzavrieť zmluvu na niektoré služby poskytované Poskytovateľom.
Zmluva: Zmluva na dodávku zemného plynu, elektriny alebo iných produktov a služieb Poskytovateľa.
Používateľ: Zmluvný odberateľ zemného plynu, elektriny alebo iných produktov a služieb od Poskytovateľa, záujemca o produkty, služby Poskytovateľa, ktorému Poskytovateľ na základe registrácie sprístupnil službu Moje SPP. Používateľom môže byť:
- Domácnosť: odberateľ kategórie Domácnosť, ktorý má s Poskytovateľom uzatvorenú platnú Zmluvu, alebo záujemca o uzatvorenie zmluvy s Poskytovateľom, záujemca o využívanie produktov a služieb Poskytovateľa.
- Firma: odberateľ plynu, elektriny kategórie Malé podnikanie a organizácie (maloodber), resp. kategórie stredný odber a veľkoodber, ktorý má s Poskytovateľom uzatvorenú platnú Zmluvu, alebo záujemca o uzatvorenie zmluvy s Poskytovateľom, záujemca o využívanie produktov a služieb Poskytovateľa, a ktorý môže zriaďovať a administrovať prístupy pre ďalších sekundárnych používateľov.
- Sekundárny používateľ: užívateľ, ktorému hlavný Používateľ typu Firma s individuálnou obsluhou zriaďuje prístup a určuje obmedzenia pre čítanie a správu údajov cez Moje SPP.
Zdieľanie je možnosť Používateľa zdieľať informácie prístupné prostredníctvom portálu Moje SPP tretím osobám registrovaným na portáli. Zdieľanie je možné len na aktívnych zmluvách.
Kontaktná osoba pre prístup: Osoba určená Používateľom, ktorá je oprávnená na prvotný prístup do Moje SPP.
2. Sprístupnenie a bezpečnosť služby Moje SPP
2.1 Predpokladom sprístupnenia služby pre Používateľa Moje SPP je úspešná registrácia Používateľa a aktivácia konta Používateľa po splnení podmienok uvedených v Podmienkach používania portálu.
2.2 Službu Moje SPP si Používateľ aktivuje riadnym vyplnením registračného formulára na stránke moje.spp.sk, súčasťou ktorého je súhlas Používateľa s týmito Podmienkami používania portálu, ako aj so zásadami spracovania osobných údajov pre používanie portálu Moje SPP.
Podmienky úspešnej registrácie a aktivácie konta Používateľa portálu Moje SPP:
a) vyplnenie povinných polí registračného formulára a kliknutie na tlačidlo „Registrovať“.
b) Potvrdenie registrácie kliknutím na odkaz zaslaný na zaregistrovanú emailovú adresu notifikačným emailom.
c) Systém na základe finálneho potvrdenia registračných údajov zaregistruje Používateľa do služby Moje SPP .
2.3 Všetky úkony a aktivity sekundárnych používateľov sa považujú za úkony a aktivity Používateľa typu Firma, ktorý im zriadil prístup do portálu Moje SPP a ktorý za takéto úkony a aktivity zodpovedá, akoby ich urobil sám vo vlastnom mene.
2.4 Používateľ zodpovedá za správnosť údajov uvedených v registračnom formulári Moje SPP a vo svojom používateľskom profile je povinný uvádzať vždy úplné, správne a aktuálne údaje.
2.5 Používateľ je povinný bezodkladne informovať Poskytovateľa o všetkých zmenách na strane Používateľa týkajúcich sa zmluvného vzťahu s Poskytovateľom, najmä o zmene mena, priezviska, obchodného mena, adresy (vrátane elektronickej adresy), sídla, oprávnenia konať, telefónneho čísla na zasielanie notifikácií a pod.
3. Zodpovednosť za škody
3.1 Prihlasovacie údaje a prihlasovacie heslo (ďalej len „prihlasovacie údaje“) slúžia výlučne pre potreby Používateľa, sú neprenosné a neprevoditeľné a Poskytovateľ nezodpovedá za zneužitie týchto údajov tretími osobami v dôsledku nedostatočného zabezpečenia a ochrany dát zo strany Používateľa. V prípade straty, krádeže, odtajnenia alebo prezradenia prístupových údajov na strane Používateľa, zodpovedá Používateľ za ich zneužitie a tiež za všetky škody, ktoré v súvislosti s takým zneužitím vzniknú Poskytovateľovi.
3.2 Používateľ je povinný bezodkladne oznámiť Poskytovateľovi akékoľvek neoprávnené používanie služby Moje SPP alebo zneužitie prihlasovacích údajov tretími osobami. Poskytovateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú Používateľovi, ktorá vznikla v dôsledku porušenia tejto povinnosti, ako aj v dôsledku používania služby Moje SPP
v rozpore s týmito Podmienkami používania portálu a všeobecne záväznými právnymi predpismi.
3.3 Akékoľvek škody, ktoré Používateľovi vzniknú úmyselne, z nedbanlivosti, porušením Podmienok používania portálu alebo zneužitím prihlasovacích údajov treťou osobou, znáša Používateľ. Za škody, ktoré vzniknú v súvislosti s poruchami na zariadeniach Používateľa alebo v dôsledku nemožnosti nadviazať príslušné spojenie medzi Poskytovateľom a Používateľom, Poskytovateľ nepreberá zodpovednosť. Keďže spojenie sa vykonáva prostredníctvom verejných alebo privátnych sietí, Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za kvalitu prenosu dát v týchto sieťach a za následky ich nekvalitného, zmeneného alebo narušeného prenosu.
4. Používanie služby Moje SPP
4.1 Sprístupnením služby Moje SPP získa Používateľ prístup k zmluvným údajom alebo odberným miestam, ku ktorým existuje s Poskytovateľom zmluvný vzťah. V prípade hromadne obsluhovaných zákazníkov typu Domácnosť a Firma je pre úspešné automatické priradenie odberných miest nutné uviesť e-mailovú adresu a telefónne číslo poskytnuté Poskytovateľovi k zmluve, inak bude Používateľ vyzvaný na doplnenie údajov. V prípade individuálne obsluhovaných zákazníkov typu Firma prebieha priradenie odberných v súčinnosti s príslušným manažérom predaja.
4.2 Používateľ je povinný používať portál Moje SPP v súlade s týmito Podmienkami používania portálu a všeobecne záväznými predpismi.
4.3 Služba Moje SPP je poskytovaná nepretržite s výnimkou zrušenia služby Moje SPP podľa čl. 5 týchto Podmienok používania portálu, prípadov systémovej údržby nevyhnutnej na zabezpečenie funkčnosti a bezporuchovej prevádzky systému, nepredvídaných technických porúch na strane Používateľa alebo Poskytovateľa.
4.4 Na portáli Moje SPP sa zakazuje uverejňovať akékoľvek protiprávne, výhražné, hanlivé, obscénne informácie alebo materiály urážajúce ľudskú dôstojnosť, hanobiace ľudí na základe rasy, pohlavia, náboženstva, sexuálnej orientácie, veku alebo s akýmkoľvek diskriminačným charakterom. Na portáli Moje SPP sa zakazuje zverejňovať alebo rozširovať nepravdivé informácie o produktoch, aktivitách a službách Poskytovateľa alebo Používateľoch.
4.5 Používateľom realizované zmeny a požiadavky prostredníctvom portálu Moje SPP sú právne záväzné tak pre Používateľa, ako aj Poskytovateľa.
4.6 Akékoľvek zmeny zrealizované Používateľom prostredníctvom Moje SPP meniace obsahové náležitosti Zmluvy sa považujú za písomnú zmenu Zmluvy bez potreby uzatvárania písomných dodatkov. Zmenu Zmluvy je možné realizovať cez portál Moje SPP výlučne v rozsahu, keď sa podľa platnej Zmluvy nevyžaduje písomný dodatok k zmluve.
4.7 Používateľ môže prostredníctvom portálu Moje SPP zadať sťažnosť, námet, reklamáciu faktúry a uhradiť faktúry prostredníctvom platobného bankového portálu.
4.8 Používatelia, ktorí majú s Poskytovateľom zmluvný vzťah majú možnosť aktivovať si službu elektronického zasielania faktúr (ďalej len „eFaktúra“) prostredníctvom portálu Moje SPP. Elektronicky doručovaná eFaktúra sa v zmysle § 71 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení považuje za daňový doklad a je teda plnohodnotnou náhradou faktúry v papierovej forme. Aktiváciou služby eFaktúra má Poskytovateľ právo doručovať jej originál iba touto formou.
4.9 Elektronické dokumenty doručované prostredníctvom portálu Moje SPP sa považujú za doručené okamihom ich sprístupnenia na Moje SPP.
5. Zrušenie služby Moje SPP
Používateľ je oprávnený požiadať Poskytovateľa o zrušenie služby Moje SPP priamo v portáli Moje SPP cez funkcionalitu Deaktivácia účtu, resp. písomnou žiadosťou zaslanou Poskytovateľovi. Poskytovateľ zruší Používateľovi prístup k službe Moje SPP v lehote 30 dní odo dňa prijatia tejto žiadosti.
6. Spracovanie osobných údajov
6.1 V súlade s Nariadením EP a R (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov, Poskytovateľ spracúva osobné údaje Používateľa na účel registrácie a sprístupnenia portálu Moje SPP. Poskytnutie požadovaných osobných údajov je zmluvnou požiadavkou a v prípade ich neposkytnutia môže Poskytovateľ odmietnuť umožniť prístup do portálu Moje SPP.
6.2 Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov Používateľov nájdete v poskytnutých Pravidlách ochrany osobných údajov, pričom ich aktuálna verzia je vždy dostupná v našich Zákazníckych centrách ako aj na našej webovej stránke Ochrana osobných údajov.
7. Záverečné ustanovenia
7.1 Používateľ vyplnením a zaslaním registračného formulára vyhlasuje, že bol oboznámený s týmito Podmienkami používania portálu a súhlasí s ich obsahom a zaväzuje sa ich dodržiavať.
7.2 Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeny, doplnenia alebo zrušenia týchto Podmienok používania portálu. Zmenu Podmienok používania portálu zverejní Poskytovateľ na portáli Moje SPP prostredníctvom moje.spp.sk. Zverejnením nových Podmienok používania portálu strácajú platnosť a účinnosť predchádzajúce Podmienok používania portálu.
7.3 Poskytovateľ má právo zmeniť tieto Podmienok používania portálu, a to pri dodržaní povinností v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov. Platnosť týchto Podmienok používania portálu zaniká účinnosťou nových Podmienok používania portálu vydaných Poskytovateľom podľa predošlej vety, ktoré nahradia tieto Podmienky používania portálu. Poskytovateľ upovedomí Používateľa o nových, resp. zmenených Podmienkach používania portálu pred ich účinnosťou, a to ich zverejnením prostredníctvom portálu Moje SPP, resp. iným vhodným spôsobom.